
Mózg symuluje wrażenia fizyczne, by wpłynąć na moralność
8 lipca 2011, 09:01Mary Helen Immordino-Yang z Uniwersytetu Południowej Kalifornii uważa, że mózg symuluje wrażenia fizyczne, np. mrowienie na skórze, by wykorzystać moment silnego pobudzenia emocjonalnego do sprowokowania introspekcji i bardziej moralnych zachowań (Emotion Review).

Depresja ciężarnej wpływa na rozwój mózgu dziecka
5 grudnia 2013, 11:52Depresja matek zmienia wzorce rozwoju mózgu płodu.

Makijaż korzystnie wpływa na zdolności poznawcze
28 lipca 2017, 12:34Umalowane kobiety osiągają w testach lepsze wyniki niż studentki bez makijażu. Amerykańscy i włoscy naukowcy badali efekt szminki, czyli zjawisko psychologiczne, które polega na zwiększeniu samooceny przez kosmetyki.
Cyfrowy obraz reagujący na nastrój
4 sierpnia 2006, 11:09Amerykańscy i brytyjscy naukowcy opracowali dzieło sztuki, które reaguje na emocje oglądającej je osoby. Specjalne oprogramowanie odczytuje wskazówki z twarzy i dostosowuje do nich parametry cyfrowego obrazu (kolor i "pociągnięcia pędzla").

Patrzą na usta, nie na oczy
18 lipca 2008, 10:22Niektórzy rodzice dzieci autystycznych oceniają wyrazy twarzy bardzo podobnie do osób z zaburzeniem, chociaż go u nich nie zdiagnozowano. Odkrycie dostarcza kolejnych dowodów na potwierdzenie związku między genami a autyzmem (Current Biology).

Emocje trwają po zaniku wspomnień
13 kwietnia 2010, 08:20Osoby cierpiące na chorobę Alzheimera mogą nie pamiętać/nie rozpoznawać krewnych i przyjaciół, ale nadal cieszą się na ich widok. Badacze z University of Iowa uważają, że regularne spotkania z bliskimi skutecznie poprawiają ich nastrój (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Lewy policzek wyraża więcej emocji i jest ładniejszy
23 kwietnia 2012, 08:26Zdjęcia lewej strony twarzy są postrzegane i oceniane jako bardziej miłe dla oka od zdjęć prawej strony twarzy (Experimental Brain Research).

Zapraszamy do Ukrytych Królestw
26 czerwca 2015, 07:50Nasza planeta jest domem dla milionów gatunków zwierząt i choć zazwyczaj nasza uwagę przyciągają te duże i potężne, pod naszymi stopami znajdują się ukryte, niemal magiczne światy pełne niesamowitych małych istot, które patrzą na świat z zupełnie innej perspektywy.

Lekcy po cytrynie, ciężcy po wanilii
6 września 2019, 12:43Podczas badań prowadzonych w Sussex Computer-Human Interaction Lab (SCHI Lab) w obecności zapachu cytryny ludzie czuli się szczuplejsi i lżejsi. Wyczuwając woń wanilii, ochotnicy czuli się za to grubsi i ciężsi. Naukowcy mają nadzieję, że te ustalenia uda się wykorzystać do opracowania nowych rekomendacji do terapii pacjentów z zaburzeniami postrzegania ciała albo nowych technologii ubieralnych, które będą mogły poprawiać samoocenę.
Microsoft - najbardziej szanowana firma w USA
4 lutego 2007, 20:57Firma Harris Interactive po raz kolejny opublikowała wyniki swoich badań RQ („iloraz reputacji”), za pomocą których co roku układana jest lista najbardziej szanowanych firm w Stanach Zjednoczonych. Podczas badań branych jest 20 czynników, zgrupowanych w sześciu działach: produkty i usługi, środowisko w miejscu pracy, wyniki finansowe, odpowiedzialność społeczna, wizjonerstwo i przywództwo, zdolność do odwoływania się do emocji.